ŚLADAMI MATEJKI

PA040731.JPGUczniowie klas 3B i 3D, dnia 4 października wybrali się do dawnej stolicy Polski -Krakowa aby tam poznać lepiej twórczość wybitnego polskiego malarza historycznego - Jana Matejki. Przy okazji zwiedzili również zakład produkujący bombki choinkowe, gdzie mogli obserwować, jak powstaje bombka oraz samodzielnie wykonać jedną z nich.

Wycieczka rozpoczęła sie od wizyty w podkrakowskiej Mogielniczce, gdzie zwiedziliśmy zakład produkujacy bombki choinkowe. Tam obserwowaliśmy proces powstawania bańki, jej srebrzenia, malowania i zdobienia. Samodzielnie każdy z nas wykonał własną bombkę, która w święta zawiśnie na bożonarodzeniowej choinceNa koniec wizyty, w firmowym sklepiku zakupiliśmy piękne bańkijako pamiątki dla najbliższych.

Następnie pojechaliśmy do Krakowa aby podążać tropem Jana Matejki. Pierwszym punktem wizyty w Krakowie był plac Jana Matejki, gdzie zobaczyliśmy Akademię Sztuk Pięknych- miejsce pracy mistrza oraz pomnik Grunwaldu. Widzieliśmy Barbakan, Bramę Floriańską i Teatr im. Juliusza Słowackiego. Na Rynku Głównym wysłuchaliśmy hejnału mariackiego oraz zwiedziliśmy Kościół Mariacki, gdzie poznaliśmy historię powstania ołtarza Wita Stwosza oraz polichromii  autorstwa Matejki. Pani przewodnik opowiedziała nam również kilka legend związanych z zabytkami Krakowa. Kolejnym punktem wycieczki był spacer ulicą Szewską, gdzie widzieliśmy manufakturę czekolady,  stamtąd przeszliśmy do Collegium Maius. Tam wysłuchaliśmy hymnu uniwersyteckiego i zobaczyliśmy pochód zegarowych figur. Zwiedziliśmy także ogrody profesorskie, widzieliśmy budynek rektoratu UJ oraz pomnik Mikołaja Kopernika. Na ulicy Franciszkańskiej zobaczyliśmy okno papieskie oraz zwiedziliśmy kościół Franciszkanów, w którym znajduje sie słynny witraż Stanisława Wyspiańskiego. Przeszliśmy przez Sukiennice i na koniec zwiedziliśmy Muzeum Jana Matejki, gdzie dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji o życiu i twórczości malarza oraz podziwialiśmy jego dzieła. Ostatnim punktem wycieczki był zakup pamiątek na krakowskim rynku oraz posiłek i krótki odpoczynek przed podróżą do domu.

Taka lekcja w terenie oraz lekcja muzealna w domu Matejki, na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci, a własnoręcznie wykonana ozdoba choinkowa będzie pięknie ozdabiać  świąteczne drzewko.

PA040702.JPGPA040703.JPGPA040704.JPGPA040705.JPGPA040708.JPGPA040709.JPGPA040711.JPGPA040712.JPGPA040714.JPGPA040717.JPGPA040718.JPGPA040719.JPGPA040721.JPGPA040723.JPGPA040724.JPGPA040725.JPGPA040726.JPGPA040728.JPGPA040730.JPGPA040732.JPGPA040733.JPGPA040736.JPGPA040737.JPG

Autor: Daria Pasieka

Opublikowano: 5.10.2013

Katalog STO

Zapraszamy do zapoznania się z katalogiem, prezentującym ofertę szkoły.

Pobierz katalog

Nasze atuty

Jest STO powodów dla których warto uczyć się z nami!

Współpraca z uczelniami

Informacje o współpracy STO z uczelniami wyższymi.

Osiągnięcia

Przeczytaj o osiągnięciach Szkoły Podstawowej, Gimnazjum oraz Liceum.

Losy absolwentów

Jakie studia wybrali po nauce w STO?

Oferta edukacyjna

Zobacz ofertę edukacyjną Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Liceum.

Baza dydaktyczna

W naszej szkole znajduje się 12 pracowni przedmiotowych, w tym 5 nowoczesnych pracowni multimedialnych.

Oferta wycieczek

Prezentujemy aktualną ofertę wycieczek szkolnych.