Wysoka jakość pracy naszej szkoły w świetle raportu Kuratorium Oświaty
Szanowni Państwo, z ogromną przyjemnością publikujemy poniżej raporty z ewaluacji zewnętrznej, przeprowadzonej w naszych szkołach w listopadzie i grudniu 2013r., przez wizytatorów do spraw ewaluacji, Śląskiego Kuratorium Oświaty w Katowicach.
Raporty te potwierdzają bardzo wysoką jakość świadczonych przez nas usług edukacyjnych.
Nowa koncepcja systemu nadzoru pedagogicznego została zatwierdzona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. Ma ona na celu umożliwienie gromadzenia kompleksowych informacji na temat jakości pracy szkół i funkcjonowania systemu edukacyjnego. Projekt wdrażany jest dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej, realizują go: Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Ośrodek Rozwoju Edukacji i Era Ewaluacji.
Na czym polega proces ewaluacji w placówkach oświatowych ?
Otóż Ministerstwo zdefiniowało w 2009r. 17 wymagań (obecnie, od września 2013r. 12 wymagań) wobec szkół i innych placówek edukacyjnych, dotyczących najróżniejszych dziedzin: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie.
Każde z tych wymagań dana szkoła lub placówka może spełnić na poziomie od A do E. Wyniki ewaluacji przedstawione są w raporcie dostępnym na platformie internetowej www.npseo.pl. W efekcie każdy rodzic może dokładnie się zapoznać ze specyfiką działania wybranej szkoły i zastanowić się, do której najlepiej wysłać dziecko.
Raporty, z ewaluacji zewnętrznej naszych szkół, potwierdzają bardzo wysoki poziom ich pracy. Zapraszamy do lektury i zapoznania się z naszą ofertą.
Poniższe raporty zawierają wyniki badań ankietowych i rozmów, jakie wizytatorzy przeprowadzają z nauczycielami, uczniami, rodzicami czy przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą, ale też zapisy z ich własnych obserwacji podczas lekcji i przerw. Dla każdego z wymagań opisanych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej wizytatorzy sporządzają osobny komentarz. Określa on nie tylko poziom, na jakim w badanej szkole realizowane jest dane wymaganie (od A - bardzo wysoki do E - niski), zawiera także konkretne przykłady. Każdy zainteresowany dowie się więc z raportu, jakie szkoła proponuje indywidualne programy nauczania, zajęcia pozalekcyjne czy wyrównawcze, a nawet jakie są formy prowadzenia lekcji wf. Znajdzie listę akcji społecznych, inicjatyw artystycznych czy rozgrywek sportowych, w których uczestniczą uczniowie. Sprawdzi, jakim sprzętem dysponuje szkoła, o której zaczynają się lekcje, czy jest monitoring, czy jest problem z palaczami.
Raport z ewaluacji pomaga rodzicom jeszcze lepiej poznać szkołę, do której chodzi ich dziecko – bądź podjąć decyzję, w jakiej placówce powinno kontynuować edukację. Jest pomocny nauczycielom i dyrekcji w planowaniu rozwoju szkoły. Organom prowadzącym i władzom oświatowym służy do prowadzenia efektywnej polityki oświatowej.
RAPORTY Z EWALUACJI SZKÓŁ STO:
SZKOŁA PODSTAWOWA STO
http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000858753133.pdf
GIMNAZJUM STO
http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000915068132.pdf
LICEUM STO
http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000941533130.pdf
--
Autor: Marta Gawrońska
Opublikowano: 4.02.2014